ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

اختصاص ۶۳ هزار انواع درختان مثمر برای منازل توسط شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۲۱۵۷۸۶
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
اختصاص ۶۳ هزار انواع درختان مثمر برای منازل توسط شهرداری مشهد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: امسال درختان مثمر برای داخل منازل در نظر گرفتیم. ۶۳ هزار انواع درختان مثمر را انتخاب و با شورای اجتماعی محلات ۴۴ محله حاشیه شهر غرس می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی یعقوبی امروز، ۱۶ اسفندماه، در پویش سراسری درختکاری که در بوستان جهانشهر برگزار شد، اظهار کرد: مراسم امروز، مراسم درختکاری بوده که به روال هر ساله هفتم تا پانزدهم در هفته درختکاری انجام می‌شود. در این مراسم‌ها ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ درخت کاشته شده است.

وی افزود: ما در این هفته به صورت نمادین یک مراسم بزرگ در شهر برگزار می‌کنیم که امروز در بوستان جهانشهر است. این کار در طول هفته درختکاری در تمام مناطق شهرداری با قشر‌های مختلف مردمی و ادارات برگزار شد. ما در طول این هفته که ادامه هم خواهد داشت از شهروندانی که تمایل دارند در سایت سازمان پارک‌ها ثبت نام کردیم تا درخت رایگان مقابل منزل آن‌ها ساخته شود.

یعقوبی ادامه داد: این کار بدون محدودیت و ادامه‌دار است. همکاران ما بازدید می‌کنند و درخت را به صورت رایگان درب منزل می‌برند، محل را آماده کرده، درخت را می‌کارند و تحویل می‌دهند. یک سری درختان مثمر برای داخل منازل نیز در نظر گرفتیم و امسال ۶۳ هزار انواع درختان مثمر را انتخاب و با شورای اجتماعی محلات ۴۴ محله حاشیه شهر هماهنگ کردیم که خودشان متقاضی بودند رابط ما و مردم محله باشند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: برخی از مردم باغ‌ویلا‌هایی در اطراف شهر دارند که نیاز است درختان لیبل‌دار، اما با قیمت مناسب در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. ۱۳ موقعیت در سطح شهر را انتخاب کردیم که برخی مقابل بازار‌های شهر ما قرار دارد. ما مکان را در اختیار تولیدکنندگان درخت لیبل‌دار و گواهی شده رایگان قرار دادیم و مردم می‌توانند با ۲۰ درصد تخفیف نهال مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شهرداری ۱۴۵ هزار اصله نهال غیر مثمر را می‌کارد. ۱۵۰۰ درختان قدیمی که سن چند ساله دارند را جابه‌جا کرده و جایگزین درختان خشک قدیمی در حاشیه معابر می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->